2025 жылы маркетплейстерде сауда жасау
Қазақстандық сатушыларға арналған бес кеңес

Жазира Марат
сериялық кәсіпкер, тауар бизнесі саласындағы сарапшы
Мақаланың мазмұны
2025 жылы маркетплейстердегі бәсекелестік өсуде: сатушылар саны көбейіп, комиссиялар өсуде, ережелер күшейтіліп, сатып алушылар талапшыл бола бастады. Бұрын жұмыс істеген бизнесті дамыту әдістері нәтиже беруді тоқтатты, бірақ алаңда сауда жасап, табыс табуға әлі де болады. Бизнесті бейімдеп, ақша табу үшін сарапшылардың кеңестерін жинадық.
Бірегей өнімді дамыту
Мыңдаған ұқсас өнімдердің арасында ерекшелену үшін кәсіпкерлер бәсекелестерден төмен баға қойып ғана емес, одан да жақсы ұсыныс жасау керек. Трендтерді қайталап ғана қоймай, бос сегменттерді талдау маңызды. Ол үшін сұранысы жоғары және бәсекелестігі төмен тауашаларды табу үшін аналитиканы қолдану қажет.
Егер сіз Alibaba-дан сатып алған тағы бір стандартты тауарды сатсаңыз, жоғары бәсекеге дайын болыңыз. 2025 жылы жиі сатылатын тауарлардың бірегей нұсқаларын шығаратындар немесе басқаларында жоқ эксклюзивті тауарларды ұсынатындар табысқа жетеді. Мысалы, кәдімгі силиконнан жасалған телефон қабтарының орнына — жергілікті дизайнерлер жасаған принттері бар телефон қаптары, ал стандартты кофенің орнына — жергілікті тұтынушылардың талғамына сай қоспалар. Жергілікті суретшілермен және дизайнерлермен ынтымақтастық құруға болады. Бұл өнімді бірегей қылып көрсетеді және сатуға көмектеседі — тұтынушылар бұндай тарихы бар заттарды сатып алуға дайын. Бірақ рұқсатсыз белгілі авторлардың шығармаларын көшіріп алуға немесе кез келген суретті пайдалануға болмайды. Дизайнерлердің өздеріне шығып, келіссөздер жүргізіп, оларға сатылымнан түсетін пайызын немесе басып шығаруға белгіленген ақысын төлеген дұрыс. Бұл әдіс қазірдің өзінде нәтиже беріп жатыр. Мысалы, 2024 жылы маркетплейстерде дизайны бар футболкалар мен аксессуарлардың шектеулі топтамалары жақсы сатылды, ал бұл процесті жақсы ұйымдастырған кәсіпкерлер орташа чекті 1,5–2 есеге көтерді.
Антон Соколов, Jusan Дүкенінің өнімдерді дамыту директоры
Тауар карточкаларын жаңа алгоритмдерге сай оңтайландыру
Алгоритмдер тауар карточкаларын өңдеу кезінде бірнеше жайттарға назар аударады: іздеу сұранысы тауар атауымен, сипаттамасымен сәйкестігі, соңғы 10 аптадағы тауардың айналымы, сатып алу және қайтару пайызы, тауар қалдығы, карточканың рейтингі және жеткізу жылдамдығы — мысалы, Wildberries алаңында, бюджет болса, тауарды әр қаланың қоймаларына жіберген дұрыс.
Бұрын сипаттамадағы түйінді сөздер маңызды болса, қазір маркетплейстер пайдаланушы тәжірибесіне қарап, жоғары конверсиясы мен рейтингі бар тауарларға басымдық береді. Егер тауар карточкасының астында пікірлер аз болса немесе CTR төмен болса, алгоритм оны іздеу бойынша нәтижелер шығарғанда төмендетуі мүмкін.
Қазір маркетплейстерде үш нәрсе маңызды: инфографикасы бар фотосуреттер, бейне шолу және шынайы пікірлер. Сатып алушы тауардың басқа тауарлармен салыстырғанда артықшылықтары туралы бірден түсінуі керек. Мысалы, тұрмыстық техника сату үшін өнімді барлық жағынан қарауға мүмкіндік беретін тауардың 3D моделін жүктеуге болады. Мұндай интерактивті тәжірибе тұтынушылардың өнімге деген қызығушылығын арттырады. Сондай-ақ тауардың қысқа бейнесін салуға болады. Егер киім сататын болсаңыз, фотосуретті тек ақ фонда емес, модельде көрсеткен дұрыс. Қазір маркетплейс контентті нейрондық талдау арқылы талдайды, егер тауардың бейнесі болмаса немесе тек фотосуреттері ғана болса, онда жүйе оны аз тартымды деп санауы мүмкін.
Пікірлерге келетін болсақ, жүйе фотосуреттер мен бейнелер сияқты медиа контенті бар пікірлерге көбірек рейтинг береді. Егер өнімде мұндай пікірлер болмаса, клиенттерді оларды қалдыруға ынталандырыңыз — тауар туралы өз пікірін қалдыруға әкелетін QR кодын қаптамаға қосыңыз. Жалпы, инфографика, 3D суреттер, шынайы фотосуреттер, пікірлерде қалдырылған фотосуреттер мен бейнелер сияқты контент тауар карточкасында неғұрлым көп болса, алгоритмдердің тауарды алдыңғы қатарларға шығару ықтималдығы соғұрлым жоғары болады.
Жазира Марат, кәсіпкер, тауар бизнесінің сарапшысы
Баға мен тауар қорын басқару
2025 жылы маркетплейстер динамикалық баға белгілеу үрдісін жалғастыруда, яғни баға сұраныс пен бәсекелестікке қарай өзгереді. Егер мұны бақылаусыз қалдырса, қолайсыз жағдайға тап болу әбден мүмкін — тауарды тым арзан сату және пайданы жоғалту немесе бағаны көтеру және іздеу нәтижелерінде шықпау.
Егер компания бәсекелестердің бағасын күнде бақыламаса, қазірдің өзінде жеңіледі. Қазір барлығы бәсекелік баға қойып, қалдықтарды басқаруға көмектесетін автоматтандырылған қызметтерді қолданады.
Динамикалық баға — бұл маркетплейстердегі негізгі құрал, онсыз 2025 жылы алаңда сауда жасауға қиын болады. Маркетплейс алгоритмдері сұранысты, бәсекелестікті, тіпті сатып алушылардың мінез-құлқын талдайды. Мысалы, егер компанияның конверсиясы жоғары болып, бірақ бағасы бәсекелестерден жоғары болса, жүйе бағаны төмендетуге итермелеу үшін іздеу тізіміндегі орнын төмендетуі мүмкін. Маркетплейс ұқсас тауарлардың орта бағасын бақылап, ұсыныстар көлемін құрайды. Егер өнім тым арзан болса, жүйе оны сапасыз деп санауы мүмкін, ал тым қымбат болса, ол бәсекеге қабілетсіз болып шығуы мүмкін. Сондықтан үнемі тепе-теңдікті сақтау маңызды.
Бағадан басқа, маркетплейстер тауардың қоймаларда болуын да бағалайды. Егер тауар қоры таусылып қалса, алгоритм клиент жақын арада таусылып қалатын тауарларға тап болмас үшін іздеу нәтижелерінде тізімнің басына шығармайды. Сондықтан қалдықтарды қадағалап, қойманы уақтылы толтыру маңызды. Қызмет көрсететін жүйелердің арасында SellerFox, MPStats, Topseller ұсынамын.
Жазира Марат, кәсіпкер, тауар бизнесінің сарапшысы
Маркетплейстерде сауда жасау үшін тек бағалар мен қалдықтарды қадағалап қана қоймай, алаңның қол жетімді құралдарын пайдалану керек. Маркетплейстердің өздері тауар сатылымының өсуіне мүдделі және сатушыларға бірқатар шешімдер ұсынады.
Маркетплейстердің ұсыныстарын пайдаланыңыз. Мысалы, Jusan Дүкені бағаны қашан төмендету керектігін және бәсекелестердің бағасынан қанша пайызға жоғары екенін көрсететін аналитикалық құралдарды ұсынады. Біз «Ең жақсы баға» белгісін алуды ұсынамыз — мұндай белгісі бар тауарлар іздеу нәтижелерінде бірінші көрсетіледі және клиенттерді тартады. Оны алу үшін сіздің бағаңыз басқа танымал сайттардан төмен болуы керек.
Анна Грачева, Jusan Дүкеніндегі Digital тәжірибе бөлімінің жетекшісі
Тек жарнамаға емес, брендке ақша салу
Қазір мықты айдентикасыз бренд құру қиын. Адамдар тауарларды санат бойынша ғана емес, белгілі бір бренд бойынша іздейді. Маркетплейстер брендтердің алаңына айналды, алаңдар тарихы бар компанияларды қуана-қуана алға тартады. Егер компанияның логотипі, фирмалық қаптамасы және есте қаларлық атауы болмаса, клиенттер тапсырыс бергеннен кейін бірден сатушыны ұмытып кетеді.
Адам органикалық сабын сатып алғанын елестетейік. Егер ол ең арзан тауарды таңдаса, онда оны кімнен сатып алғанын есте сақтамайды. Бірақ егер қаптама әдемі болса, атауы түсінікті және брендтің тарихы болса, келесі жолы клиент іздеу өрісіне бренд атауын жазуы мүмкін.
Бренд ретінде есте қалу тауардың қаптамасынан басталады. Көптеген сатушылар бұны ескермейді, бірақ маркетплейстерде бәсекелестік жоғары болады, ал сатып алушы тауарды көзімен таңдайды. Егер тауардың қаптамасы әдемі болса, сатып алушы әлеуметтік желілерде онымен бөліскісі келеді, ал бұл — компанияға қосымша тегін жарнама. Брендтің фирмалық стилі де маңызды — тауар карточкаларында, қаптамада және жарнамада бірдей қаріптерді, түстерді және визуалды стильді қолданыңыз.
Тағы бір маңызды мәселе — клиенттермен кері байланыс құру. Адамдар олармен сөйлесетін брендтерді есте сақтайды. Пікірлерге жауап беріңіз, тапсырысқа шағын алғыс немесе келесі сатып алуға жеңілдік бар ашықхаттарды салыңыз. Бұл эмоционалды байланысты құрып, клиентті қайта оралуға ынталандырады. Брендтің тарихы да маңызды. Егер компания тек кәдімгі телефон қабын сататын болса, онда сатып алушы компания жайлы ұмытып кетеді, бірақ егер ол қаптарды қайта өңделген материалдардан жасалғанын, әр дизайнның артында идея бар екенін айтып сатса, ерекше қызығушылықты оятады. Мен брендбук құруды, фирмалық қаптаманы жобалауды, брендтің айналасында қауымдастықты дамытуды, сондай-ақ «Түпнұсқа» белгісін алуды ұсынамын.
Антон Соколов, Jusan Дүкенінің өнімдерді дамыту директоры
Маркетплейстер ұсынған жаңа жарнама құралдарын пайдалану
2025 жылы маркетплейстер баннерлерден, push-хабарландырулардан бастап ретаргетингке дейін тауарларды жоғары орындарға көтеру үшін көптеген мүмкіндіктер ұсынады. Ішкі маркетинг құралдары жақсы жұмыс істейді — олар бәсекелестерден ерекшеленуге, сатып алушылардың назарын аударуға және конверсияны арттыруға көмектеседі.
Көрсетілу жиілігін мен сауданы арттыру үшін ішкі жарнама құралдарын пайдаланыңыз. Jusan Дүкенінде дайын шешімдер бар — баннерлер, push-хабарландырулар, каталогтағы ұсыныстар. Егер сіз неден бастау керектігін білмесеңіз, біздің қолдау қызметімізге жазыңыз — біз сізге оңтайлы стратегияны таңдауға көмектесеміз.
Анна Грачева, Jusan Дүкеніндегі Digital тәжірибе бөлімінің жетекшісі
Маркетплейстердегі негізгі трендтердің бірі — блогерлермен жұмыс жасау және сатып алушыларға арналған жеке ұсыныстар беру.
Маркетплейстердегі ішкі жарнама — бұл баннерлер, басты беттегі, іздеу нәтижелеріндегі, каталогтағы, науқандар бөліміндегі ұсыныстар. Бұл тиімді, бірақ қымбат. Тағы бір тәсіл — блогерлерде жарнамалау. 2024 жылы дәл осындай жарнама нәтиже көрсетті, сондықтан 2025 жылы бизнес осы арнаға ақша салады, бюджеттерді ішкі құралдардан сыртқы құралдарға қайта бөледі. Бизнес блогерлерге берген жарнама стандартты баннерлерге немесе маркетплейстердегі контекстке қарағанда жақсы нәтиже беретініне көз жеткізді, сондықтан биыл сыртқы трафик тренді күшейе түседі.
Тағы бір тренд — клиенттердің мінез-құлқы бойынша ұсыныс жасау. Ozon және Wildberries-тің қазірдің өзінде пайдаланушылардың мінез–құлқына негізделген тауарларды ұсынатын алгоритмдері бар. Мысалы, егер сатып алушы белгілі бір санатта ұзақ уақыт өткізіп, ештеңе сатып алмаса, маркетплейс автоматты түрде сатушылардан жеке жеңілдіктер немесе бонустық ұсыныстарды көрсетеді. 2025 жылы бұл механика тек дами түседі.
Енді сатушыларға маркетплейспен жұмыс істеу ғана емес, сонымен қатар толыққанды маркетинг стратегиясын құру маңызды — блогерлерге жарнама беріп, сынап көру, ретаргетинг қосу, клиенттерді өз тауарларына әкелетін сауда иірімін құру керек.
Жазира Марат, кәсіпкер, тауар бизнесінің сарапшысы
Енді жұмыс істемейтін құралдар
- баға демпингі — бағаны төмендету арқылы сіз сатып алушыларды қысқа уақытқа ғана тарта аласыз, бірақ шығындарға тез батып кетесіз. Бірегей сауда ұсынысын беру, сапалы контент жасау және қызмет көрсетуді жақсарту әлдеқайда тиімді
- тек ішкі жарнамаға сену — бұл бұрынғыдай нәтиже бермейді, маркетплейстің жарнама құралдарын сыртқы жарнамамен біріктіру маңызды
- аналитиканы ескермеу — сатылымды, тауар маусымдылығын және сұранысын талдау қажет, әйтпесе ақшаның қайда кеткенін байқамай қаласыз
Маркетплейстерде сауда жасау, бизнесті алға бастыру жолында жиі жіберілетін қателіктер, келешегі бар тауашалар туралы толығырақ келесі сілтеме арқылы біле аласыз:
2025 жылы маркетплейстерде табыс табуға әлі де болады, бірақ компания үнемі бейімделіп отыру керек — жаңа көзқарастарды сынап, трендтерді талдап, бағаларды бақылап, пікірлермен жұмыс істеп, брендті дамыту керек.